MENÜ

25 Eylül 2012 Salı

SÜTLÜ KEK


Sütlü Kek

Sütlü Kek

HEM KEK HEM DE PANDİSPANYA...
Geçen hafta 
Cevizli Pasta yazısında yeni bir kek keşfettiğimi ve en kısa zamanda sizlerle paylaşacağımı yazmıştım. Tarifi Dr.Oetker Kakao paketinin arkasında gördüm ve malzemelerden nefis bir şey olacağını anladım. Aylardır blog dünyasının içinde olmak böyle bir yetenek kazandırıyor sanırım, malzemeleri okuyunca ortaya nasıl bir şey çıkacağını kestirebiliyorum artık.
Keki pişirip tadına bakınca altın bulmuş kadar sevindim desem inanın abartmış olmam, neden derseniz; bir kere tek başına kek olarak bile olağanüstü lezzetli ve pandispanya olarakda inanılmaz başarılı. Ben son iki hafta içinde dört beş kez yaptım ve bazen üzerine bir parça kaymak koyarak, bazen çikolata sos dökerek afiyetle yedik.
Bir kez de keki 3 parçaya bölerek arasına Cappucinolu Creme Ole sürdüm.
(
Burçin sayesinde keşfettim bu creme oleyi ve çok lezzetli) ve yine muhteşem oldu. Sadece her zaman kullandığım Dr.Oetker'in pasta kreması ile denemedim ama pazar günü annemin doğum günü ve çilekli yada çikolatalı pasta kreması ile yapacağım eminim müthiş olacak.

Malzemeler

  • 5 Adet Yumurta
  • 2 Su Bardağı Toz Şeker
  • 1 Paket (250 Gr.) Margarin
  • 2 Yemek Kaşığı Neskafe
  • 1 Su Bardağı Mısır Nişastası
  • 1 Su Bardağı Un
  • 4 Yemek Kaşığı Kakao
  • 1 Paket Kabartma Tozu (Ben ekledim)
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Su Bardağı Süt (Islatmak için)
Yapılışı
  • Yumurtaları ve şekeri, şeker eriyinceye kadar yaklaşık 5-6 dk. iyice çırpın. Eritip ılıttığınız margarini ekleyip karıştırmaya devam edin.
  • Bütün toz malzemeleri bir kaba eleyin ve sıvı malzemeleri katarak çırpma teli ile karıştırın.
  • 24 cm. lik kelepçeli kalıbı katı yağ ile yağlayıp un serpin. Karışımı kalıba dökün.
  • 175 derece de ön ısıtma yapılmış fırına verin ve 1 saat 10 dk. fırının kapağını açmadan pişirin.
  • Keki fırından çıkarın ve 4-5 dk. sonra 1 bardak sütü kaşıkla dökerek yedirin.
  • 1-2 saat sonra kalıptan çıkarıp servis yapabilirsiniz. Eğer bir gün önceden yaparsanız kek çok daha güzel oluyor.

Sütlü Kek
ÇOK ÖNEMLİ NOTLAR
Tariflerimi sizlerle paylaşmadan önce defalarca deniyorum ve karşılaştığım sorunları sizler yaşamayın diye notlar halinde belirtiyorum. Bu keki her zamankinden daha fazla ve farklı şekillerde test ettim ve bu nedenle pişirmeden önce notları mutlaka okumanızı rica edeceğim.
NOT 1: Keki yapmaya karar verdiğinizde "iyi hoş da şu margarin işi bozuyor, ben bunu sıvı yağ ile yapayım" demeyin. Çünkü ben dedim:) ve ikinci fotoğraftaki ortası çökmüş ve mud kek kıvamında bir kek çıktı ortaya. Kekin tamamı damla çikolata katılarak truff haline getirildi.
NOT 2: Tarifteki mısır nişastası yerine "hepsi nişasta, sonuçta" demeyin. (Ben dedim) Buğday nişastası ile olmuyor mesela. Lezzeti güzeldi ama ertesi gün keki keserken üst kısım dağıldı.
NOT 3: Keki mutlaka 1 saat 10 dk. pişirin ve kapağını asla açmayın. Daha öncesinde ne kadar kabarmış görünsede içi henüz pişmemiş oluyor ve fırının kapağını açarsanız ortası çöküyor.
NOT 4: 1 saat 10 dk. sürenin sonunda kürdanı mutlaka kenarına batırın, ortası daha geç pişer diye ortasına batırmayın yine kekinizin ortası çöker.
NOT 5: Süt ile ıslatma işlemi için paketin arkasında 20 dk. sonra ve 2 su bardağı süt diye yazmış ama en güzel sonucu 4-5 dk. sonra ve 1 su bardağı süt ile ıslattığımda aldım. Süt ortaya doğru birikme yaparsa elinizle kalıbı oynatarak sütün kenarlara dağılmasını sağlayın.
NOT 6 : Keki pandispanya olarak kullanacaksanız ya çok az süt ile ıslatın ya da ıslatmayın ve mutlaka 2 gün önceden pişirin. Kullanacağınız zaman kestikten sonra hafifçe ıslatın. Böylelikle parçalanmasını önlemiş olursunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder