MENÜ

5 Ekim 2012 Cuma

SU BÖREĞİ

Selammlarrrr!!ben su böreği nasıl yapılır diye merak ederken aniden  hayatıma hazır su böreği yufkası girdi.daha doğrusu cesaret edememiştim hazırından yufkayla su böreği yapmaya.bu tarifi çok merak ettim ve yapmaya karar verdim.vallahi sonuç bana göre olumlu.yalnız eşiminde benim de ortak fikrimiz şu ki:dilimler ağıza bir seferde atacak kadar küçük olmalıymış.yani aynı dilimi bir kaç kez ısırdığınızda etraf börek kırıntısı oluyor.bundan sonra yaparken daha minik dilimler kesicem.eğer yaparsanız ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Bir paket su böreği yufkası(içinde 4 adet vardı )
250-300 gr kadar peyaz yada köy peyniri(karıştırabilirsinizde)
yarım demet kadar maydanoz
1 yumurtanın sarısı
susam-çörek otu
bir kase su
su böreği yufkasını paketten çıkarıyoruz.ki en zor kısmı bu :))nemli bir bezi çalışacağımız alana seriyoruz.bunu yapmazsak yufka kuruyup kıvrılmaya başlıyormuş.kayınvaldem bana tüyoyu önceden verdiği için benim başıma gelmedi çok şükür.

 böreğin içine peynir ve maydanoz hazırlıyoruz..peynirimizi yufkanın tam ortasına resimde görüldüğü gibi boydan boya koyuyoruz.
 yufkayı uc uca ikiye  katlayıp peynirin olduğu kısımdan tutarak rulo yapıyoruz

bıçakla bir lokmalık dilimler halinde :)) kesiyoruz. kestiğimiz dilimlerin uçlarını kasemizdeki suya bandırarak yapıştırıyoruz.
 tepsimize pişirme kağıdı yayıp dilimleri tepsiye yerleştiriyoruz.yumurtamızın sarısını sürüyoruz susamla çörek otunu yumurtanın üzerine serpiyoruz.
 fırınımızı önceden 200 dereceye ayarlıyoruz.tepsiyi fırına veriyoruz.20-25 dakika kadar yani yumurta kızarıp yufkalar pembeleşince( bu süre sizin fırınınızda değişiklik gösterebilir)fırından çıkarıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder